Harhaanjohtavat markkinointitermit
18.10.2012
Markkinoilla myydään aika ajoin tuotteita erillaisilla allergiaeduilla. Tyypillisimpiä käytettyjä termejä ovat: allergiaystävällinen, allergiatestattu, dermatologisesti testattu, hypohajuste jne. Ko. termit ovat usein valmistajien omia markkinointi-ilmaisuja tuotteen myynnin avuksi. Yhdellekään termille ei ole olemassa standardia, joka määrittelisi, että missä yhteydessä niiden käyttö on sallittua. Allergia- ja astmaliiton myöntämän Allergiatunnuksen yhteydessä on kielletty käyttämästä mitään edellämainituista termeistä, sillä Allergiatunnus itsessään on luotettavuuden osoitus puolueettomasta asiantuntijakäsittelystä. Allergiatunnuksesta lisätietoja saatavilla Terveys-messuilla Helsingin Messukeskuksessa pe -su 19-21.10.2012 HERKKÄ-alueella.